Мистичният Умами е глутамат -...

И днес е ден за преяждане, та сме длъжни да разкажем...

Отиде си певецът на I Promissed...

Ник Кеймън, британски модел и попзвезда от 80те години си...

Експертите от New Bloom Winery развенчават най-популярните митове за розето

отпечатай новината

09.04.2021 15:11 | Видян 455 пъти

Експертите от New Bloom Winery развенчават най-популярните митове за розето


Розовото вино става все по-популярно у нас

В годината на пандемията все повече сме консумирали розе вина, сочат пазарните данни. Категорията на червените и в по-малка степен белите вина губят обеми, за сметка на  розовите вина. Ако тези тенденции се запазят 2021 година ще бъде годината на розето. Тези вина са подходящи за консумация и на обяд, и на вечеря, а се съчетават и много по-лесно с различни видове храна, което също е фактор за увеличената консумация, коментираха от една от най-модерните изби в последно време New Bloom Winery. Техни марки са Verano Azur, Pixels и Face 2 Face. Попитахме винените експерти кои са най-разпространените заблуди, свързани с розето и как да избираме качествено вино. Ето и техните предложения:

Розето е бяло вино, смесено с червено

Това е може би един от най-разпространените митове, свързани с розето. Този метод бе допустим единствено за шампанското розе. Преди няколко години OIV го разреши – НО само за вина с географски произход в държави, в които това е традиционна практика. В България не е така. Технологичният процес за производство на розе изисква да се използват червени сортове грозде като се прилага технологията за бяло вино. Гроздовият сок се оставя в контакт с ципите за кратък период от време и оттам идва и съответния розов нюанс на виното. Модерни в последно време са розетата в стила на Прованс с по-бледи розови тонове. Именно такова е розето от сорта Гренаш в серията PIXELS. Виното идва в уникална стъклена бутилка и се затваря със стъклена тапа.

Хубавото вино се затваря с коркова тапа

Напротив. Все по-масово производителите използват винтова капачка, тъй като тя ограничава притока на кислород в бутилката и съответно няма никакъв риск от „корк“ във виното. Така се запазва неговото качество. Освен това вината, затворени с винтова капачка или стъклени тапи, нямат нужда от тирбушон, което ги прави много лесни за многократна употреба. Ето защо изобщо не е чудно, че вината Нов свят масово използват този метод на затваряне. От вината на New Bloom Winery, серията Verano Azur се затварят изцяло с винтова капачка. Белите вина от марката PIXELS също са с винт.

Розето е само за жени

Увеличената консумация на розе в световен мащаб – това е най-силно растящата категория вина се дължи именно на повишената винена култура и разбиване на клишето, че мъжете не пият вино, още по-малко, ако е розово. Нещо повече – пазарните данни показват, че у нас през миналата година именно категорията на розе вината отчитат най-сериозен ръст. Нещо повече - поредица знаменитости вече яхнаха розовата вълна и започнаха да правят розета. Още през 2011 г. Брат Пит и Анджелина си купиха 500 хка във Прованс, Франция и само за миналата година изкараха 60 млн. долара от продажбата на своя бранд розета. За да отпразнува рождения си ден поп принцесата Кайли Миноуг лансира свой винен бранд розово вино. Звездата от „Сексът и градът“ Сара Джесика Паркър също пусна серия вина, които включват бяло от Совиньон блан и розе. Тя си партнира с основателите на новозеландската Invivo, Тим Лайтбърн и Роб Камерън. Американският рапър Post Malone през миналата година лансира собствена френска розе марка - Maison No. 9, която веднага стана хит. 

автор: СЛАВА

Етикети: ,
Добави в: Svejo.net svejo.net Facebook facebook.com

Няма коментари към тази новина !