Не можеш да дадеш на хората това,...

Не можеш да дадеш на хората това, което те не са...

Вижте 2026 Toyota RAV4

Toyota разкри първите официални изображения на новия...

БАНКИТЕ ИЗКАРВАТ ХИЛЯДИ ХОТЕЛИ В ДРУЖЕСТВА КАТО СТРУВАЩИ 0 ЛВ.

отпечатай новината

28.04.2017 09:54 | Видян 1982 пъти

БАНКИТЕ ИЗКАРВАТ ХИЛЯДИ ХОТЕЛИ В ДРУЖЕСТВА КАТО СТРУВАЩИ 0 ЛВ.

Хиляди хотели в България, чиито собственици фалираха поради непосилни кредити, са отделени в специални дружества на банките. Те бяха изкарани от балансите им до миналото лято, когато протичаха стрес-тестовете на финансовия сектор, за да не бъдат оценени като негативи за милиарди евро в портфейлите на всяка от институциите.
Всеки хотел е записан със стойност 0 лв. в активите на новото дружество, каквото има всяка банка, кредитирала бранша, а това значи – всяка банка, работеща в България. Така евентуалната продажба се води чиста печалба, а дълговете на практика са отписани.

15% от стойността на кредита без лихвите се води добра сделка

Това научи от банкери от най-голямата кредитна институция в България списание Гранд хотели. Повечето се сключват срещу по-малък процент от някогашната стойност на операцията. Защо не казваме реалната?
Не е тайна, че с теглене на нови кредити за все по-мащабни обекти, в които себестойността се хипертрофираше, за да се покриват разходи на налични обекти, немалко хотелиери успяваха да балансират в бизнеса и в годините на икономически бум 1999-2009, когато се построи огромната материална баа на съвременния български туризъм, но особено след избухването на финансовата и икономическата криза.

Големият проблем е, че каквато и статистика да вадим, туризмът ни е нерентабилен

Натоварването на базата да максимум с притока на евтини гости, което оставя реално 5-8 евро на легло за хотелиерите по морето в активния сезон (след отписване на процента на туроператорите и данъците), при който дори НСИ измери средна цена от нищожните 26 евро на легло, води до нови и нови разходи за поддържане на базата при никаква или пренебрежимо ниска печалба. Получава се така, че

хотели за 20-30 млн. евро, носят оперативна печалба в размер на 1% и по-малко

 от стойността на инвестицията. И то не само на морето, а и в големите градове, където туризмът расте по-обещаващо, отколкото в курортните зони. Това обяснява и за липсата на интерес за привличането на брандове на пазара, което пък сваля нивото на стандартите на сървис и предлагане, както и възможностите за маркетиране на нови пазари и за нови групи от генетичните териотории, а оттам омагьосаният кръг се затваря със задължителните при такова положение ниски и свръх ниски цени.

автор: СЛАВА

Добави в: Svejo.net svejo.net Facebook facebook.com

Няма коментари към тази новина !