Big Brother идва още по-цветен на 21...

След големия си успех миналата есен, легендарното...

Десислава шокира със стайлинг

Фолк певицата Десислава се появи на свое участие край...

Туристка плати 70 лева за чадър на плаж Каваци

отпечатай новината

03.07.2019 11:07 | Видян 1797 пъти

Туристка плати 70 лева за чадър на плаж Каваци

При по-старите концесионни договори няма ограничение на максималната цена за чадър и шезлонг.

Това заяви пред bTV началникът на отдел Контрол на концесионната дейност към Министерство на туризма Василка Цанева.

Думите ѝ са по повод касовата бележка за 70 лв. за чадър на плаж Каваци, която предизвика възмущение в социалните мрежи. Тя допълни, че непрекъснато се правят проверки на концесионерите на българските плажове.

„Проверките са много строги, от 1 юни до 1 юли минаха първите проверки и всички цени са отразени на интерактивната карта на Министерство на туризма. Пазарът определя цените. Има разнообразие от плажове – някои са с нови договори, други са със стари”, посочи Цанева и допълни, че инспекторите следят стриктно на плажовете да са със 50% свободна зона за разполагане на плажни принадлежности.

По думите на Константин Занев от Институт за анализи и оценки в туризма, цените за чадър и шезлонг не са нормални.

„Виждаме как българина има едни очаквания за лоялност към Гърция, а не към България. Защото там знае какво ще получи за парите си и какво качество ще получи. В България никога не знае какви нови промени ще има. Започваме да губим българския турист”, коментира той.

Представителят на Министерство на туризма заяви, че има и по-евтини цени за чадър и шезлонг, като даде пример с плажа Бургас-Север, където цента 1,20 лв., а на Поморие-Централен – 3,60 лв.

„Когато се прави сравнение е редно то да се прави между големите курорти в Гърция и България, между малките населени места в Гърция и у нас”, каза Цанева.

Експертът допълва, че и у нас вече се въвежда практиката да не се плаща за чадър и шезлонг, а де се консумира храна и напитки към определено заведение, което предлага сянка. Константин Занев посочи, че е необходима устойчива концепция за развитие на туризма и адекватни цени.

„Всичко е свързано – заведения, плажове. Ние разчитаме от 10 юли до 15 август да направим целия си летен сезон. Всички разчитат да изкарат много пари. В Гърция обаче има един дълъг сезон, който е свързан с добро промотиране и маркетинг. Нашият туризъм беше на автопилот”, посочи Занев.

Източник: dunavmost.com

автор: СЛАВА

Етикети: , , , ,
Добави в: Svejo.net svejo.net Facebook facebook.com

Няма коментари към тази новина !